Kliničku sliku ovoga još uvijek nedovoljno razjašnjenog sindroma prvi je opisao Sudeck 1902. godine. Radi se o patološki poremećenom procesu lokalnog cijeljenja praćenog distrofijom, i atrofijom mekih tkiva i kosti. Zbog toga se sindrom javlja nakon ozljede ili operativnog zahvata. Smatra se da u nastajanju ove kliničke slike može sudjelovati veliki niz različitih faktora :
  • poremećaj neurovegetativnog i endokrinog sustava
  • upale
  • poremećaji lokalne cirkulacije (zbog strangulirajučeg sadrenog zavoja)
  • poremećaji acidobazične ravnoteže
  • inaktivnost

Klinička slika Sudeckova sindroma može se podijeliti u tri stadija:

1. stadij ili stadij upale karakterizira u prvom redu bol koja se javlja ne samo pri opterećenju I pokretu nego I u mirovanju. Koža je otečena nategnuta sjajna I topla, pojačano se znoji, a gibljivost zglobova je smanjena. Labaratorijski nalazi ne pokazuju tipičnih promjena, a obično nema ni otekline limfnih čvorova. Radiološki nalaz pokazuje znakove osteoporoze, prije svega na malim kostima,

2. stadij ili stadij distrofije karakterizira I dalje prisutnost boli I početnih kontraktura zglobova sa atrofijom muskulature. Oteklina mekih tkiva nestaje, lokalna hiperemija pretvara se u hladnoću, a koža je obojena lividno plavo. Radiološki se nalazi difuzna mrljasta osteoporoza.

3.stadij ili stadij atrofije: funkcija narušenog uda bitno je narušena, sve do neupotrebljivosti. U toj fazi bolesti boli nisu uvijek prisutne, meka tkiva su atrofična, a koža blijeda I bez oteklina. Radiološki se nalazi izražena osteoporoza a zglobne pukotine mogu biti sužene.

Liječenje Sudeckova sindroma ovisi o stadiju u kojem se bolest nalazi. Važno je liječenje započeti što ranije.

1. stadij (stadij akutne upale) - Imobilizacija u povoljnom položaju ekstremiteta, u dobro postavljenoj sadrenoj longeti smatra se prvom i najvažnijom mjerom. Primjena antiflogistika i analgetika smiriti će upalu I bol. Na tonus krvnih žila djeluje se preparatima divljeg kestena I Hiderginom, a primjena Calcitonina pokazala je povoljne rezultate. Od fizikalnih procedura u ovoj fazi dolaze u obzir ultrazvučna terapija , IFS , te krioterapija.

2. stadij ( stadij kronične upale I distrofije) - Strogo mirovanje je indicirano jedino kod jakih boli Iipovećanja edema. U ovom stadiju ne treba očekivati rezultate od medikamentozne terapije. Počinje se sa laganim vježbama istezanja do granice boli čemu prethodi krioterapija, a može se koristiti i hidroterapija. Također se ultrazvučna terapija pokazala kao kvalitetno riješenje.

3. stadij ili stadij atrofije - U ovom stadiju nastojimo popraviti funkciju oštečenog ekstremiteta, iako često sa minimalnim rezultatom. Primjenjuje se fizikalna terapija u vidu izmjeničnih kupki, iontoforeza, masaža i funkcionalna terapija.

POSTAVITE NAM PITANJE U VEZI SUDECKOVA SINDROMA ILI SE NARUČITE NA PREGLED I TRETMAN...